استیک گریل شده با ذرت و گوجه فرنگی

مواد لازم:

 2 عدد خوشه ی ذرت

 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری سرکه ی سفید

 2 قاشق غذاخوری برگ ارمنه یا مریم گلی تازه (خرد شده)

 450 گرم گوشت راسته ی گوساله (به ضخامت 2.5سانت برش زده شود)

یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه )ساییدهشده)

 2 عدد گوجه فرنگی (قسمت میانی آن جدا شده وبصورت پره هایی برش زده شود)

یک چهارم فنجان پیازچه ( خرد شده)

 1 تا 2 قاشق غذاخوری بلوچیز کم چرب

طرز تهیه:

1-    برگهای پوششی والیاف روی ذرت را جدا کنید و روی آنها را با یک قاشق چایخوری روغن بوسیله ی یک برس چرب کنید. دریک کاسه ی کوچک بقیه ی روغن را با سرکه وبرگ درمنه مخلوط کرده و کنار بگذارید.

2-     برای پخت با گریل زغالی ، ذرت ها را بروی گریل قرار دهید به مدت  10 تا 15 دقیقه تا رنگ آن به قهوه ای روشن تغییر کند درب گریل را نبندید. گاهی آنرا بروی حرارت جابجا کنید تا نسوزند. اگر ازگریل گازی  استفاده می کنید از قبل آنرا روشن کنید و بروی حرارت زیاد تنظیم نمایید. ذرت ها را بروی سینی فلزی بالای حرارت قرار دهید درب گریل را بسته ولی چند بار درب آنرا بردارید و ذرت ها را ازطریق دسته ی چوبی آنها زیرورو کنید تا کاملاً کباب شوند .

3-     بعد از پخته شدن ذرت ها، با چاقو دانه های آنرا از روی خوشه اش ببرید و دانه های ذرت، برش های گوجه فرنگی و پیازچه را درون مخلوط روغن ریخته و با قاشق کاملاً آنها را مخلوط کنید.

4-    گوشت های استیک را با فلفل طعم دار کنید.سپس بروی گریل زغالی بروی حرارت ملایم قرار دهید درپوش گریل را روی آن قرار ندهید. درگریل گازی در پوش را بگذارید وبه مدت 8 تا 12 دقیقه برای پخت متوسط (دمای داخل گوشت 145°f) و برای پخت بیشتر 12 تا 15 دقیقه (دمای داخل گوشت به 160 درجه ی فارنهایت برسد) آنها را گریل کنید در حین پخت  یکبار آنها را زیرورو کنید.

5-     برش های استیک را در یک بشقاب قرار دهید و مقداری بلوچیز بروی آن بپاشید و با مخلوط گوجه فرنگی، ذرت و پیازچه ای که در روغن وسرکه خوابانده اید، سرو کنید  .

اطلاعات تغدیه ای:

 6 واحد سروینگ از این موادبدست می آید. در هر واحد :

 کالری:          267 ، چربی کل:12 گرم(3 گرم چربی اشباع)،  کلسترول:49 میلی گرم ،  سدیم:       98میلی گرم،  کربوهیدرات:11 گرم (2 گرم فیبر، 3 گرم شکر)،  پروتئین :28 گرم

جایگزین ها:

0.5واحد سبزیجات

0.5واحد نشاسته

3.5واحد گوشت کم چرب

1 واحد چربی

منبع: diabeticlivingonline.com